BEWEGEN!!!!! Beweegrichtlijnen 2017

BEWEGEN!!!!! Beweegrichtlijnen 2017

Bewegen in 2017

Daar zijn we weer! met deze keer wat tips om te gaan bewegen door Hylke Hooghiemstra

Volgens de nieuwe beweegrichtlijnen zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief* moeten bewegen en kinderen dagelijks minstens een uur.
Ook worden voor beide groepen spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen. Dit alles verlaagt het risico op chronische ziekten als diabetes, hart- en vaatziekten, depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken.

De Gezondheidsraad adviseert de minister van VWS om te stimuleren dat mensen blijvend meer bewegen en minder stilzitten. (Bron: Gezondheidsraad Nr. 2017/08)

Eindelijk wordt Nederland wakker. Beweging, en met name krachttraining, is goed voor ons! Niet alleen verlaagt regelmatig bewegen de kans op allerlei enge ziektes, u gaat zich er ook fitter en energieker door voelen.

In de praktijk ziet dat er als volgt uit: u kunt makkelijker uit een stoel komen, de trap op en af, werken,spelen met kinderen en kleinkinderen, of uw favoriete hobby uitoefenen. Het maakt weinig uit waar u op dit moment moeite mee hebt, er is een grote kans dat krachttraining, en beweging, helpt om uw last te verminderen.

Maar hoe ziet dat eruit, krachttraining en bewegen? Krachttraining en bewegen kan op heel veel verschillende manieren. Het kan thuis, in de tuin of in de sportschool. Het kan met of zonder gewichten.
Het belangrijkste is dat u het leuk vindt! Dat geeft de grootste kans van slagen. Hebt u fysieke problemen waardoor u minder goed kan sporten dan u eigenlijk zou willen? Weet u niet wat bij u past? Weet dan dat er fysiotherapeuten bij TotalFysio zijn die het een uitdaging vinden om samen met u te kijken wat er nog allemaal wel mogelijk is.
Wij kijken op een andere manier naar uw lichaam en denken met u mee als het gaat om oplossingen.

Benieuwd of wij iets voor u kunnen betekenen? Bel ons dan en maak vrijblijvend een afspraak.
Goede kans dat er ook voor u mogelijkheden zijn om middels training nog meer uit uw gezondheid te halen!

* matig intensief bewegen is zodanig bewegen dat de hartslag structureel verhoogd wordt. Voorbeelden zijn fietsen, wandelen, zwemmen, paardrijden.