Voedingsadvies van onze dietiste

Voedingsadvies van onze dietiste

 

Ontbijt tip • Mug cake (gemakkelijk en snel)

Soms heb je behoefte aan wat afwisseling qua voeding, maar weet je het gewoon even niet meer. Een boterhammetje in de ochtend is natuurlijk lekker én gemakkelijk, maar hoe leuk is het als je eens de keuken induikt en een beetje gaat experimenten. Mocht je nu aankomend weekend iets meer tijd hebben, dan kun je met dit recept jezelf én wellicht je gezin verrassen!

Ingrediënten voor 1 portie

  • 1 banaan
  • 4 eetlepels havermout
  • 1 ei
  • Ingrediënt(en)/topping naar keuze. Denk aan rozijnen, goji bessen, rauwe cacao(nibs), zaden, pitten, gehakte nootjes, kokosrasp of een andere gepureerde fruitsoort.
  • scheutje honing

Optioneel:

  • Griekse yoghurt
  • Handje blauwe bessen

Bereiden

  1. Prak een banaan in een (oven en magnetron bestendige) grote mok of kom
  2. Meng hierin 4 eetlepels havermout, 1 ei en je keuze ingrediënt(en)
  3. Meng het tot een glad beslag en zoet het zo nodig met een klein beetje honing (banaan is van zichzelf vrij zoet, dus niet perse nodig)
  4. Zet de mok/kom 10 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden

Optioneel: lekker met een schep Griekse yoghurt en handje blauwe bessen.

Behoefte aan meer voedingsadvies?
Bij TotalFysio krijgt u voedingsadvies op maat.

Heel veel succes en eet smakelijk alvast!